2012. március 2., péntek

Tavaszi cupcake

Február utolsó vasárnapján otthon üldögéltem, és a már hagyományossá vált tavaszi fogyókúrára gondoltam. Soha nem voltam túlsúlyos, de télen mindig hagyom magam elkényelmesedni, össze-vissza eszem, rendszertelenül edzek, belesüppedek a kabát nyújtotta "ápol és eltakar" életmódba. Tavasszal viszont összeszedem magam, ledobom azt a fölös öt kilót, izmosodom kicsit, egészségesen táplálkozom.
Ha egy kicsi sütnivalóm is lenne, azt csinálnám, hogy szépen átszoktatnám magam a tavaszi életmódra, február végén már nem ennék nehéz kajákat, édességet... de én nem így teszek.

Utolsó kényelmes napomon általában halálra tömöm magam mindenféle bűnös dologgal, lisztes, cukros, olajos kajákkal terhelem a gyomrom orbitális mennyiségekben.
Így történt, hogy az utolsó téli vasárnapomon kitaláltam ezt a sütit. Gyönyörűen sütött a nap, gondoltam legyünk stílusosak, csináljunk valami tavaszváró, gyümölcsös álmot. Gyorsan összedobtam ezt az édességet, és hihetetlenül kreatív módon tavaszi cupcake névre kereszteltem.


Hozzávalók

a muffinhoz:

25 dkg liszt
13 dkg cukor
2 cs. vaníliás cukor
0,5 dl olaj
1,5 dl tej
2 tojás
fagyasztott erdei gyümölcs-mix
1 citrom

a málnahabhoz:

2 dl hideg(!) habtejszín
kb. 2 cl málnaszörp
fél ek. porcukor
1 cs. habfixáló
pár csepp piros ételfesték

A két tojást habosra verem a cukorral, majd belekeverem az olajat és a tejet. Belereszelem a citrom héját, majd félbevágom, és az egyik félből nyomok bele levet is. Egy másik tálban elvegyítem a lisztet a sütőporral, majd hozzáadom a másik tál tartalmához. A kész massza sűrűségének a Nutellánál valamivel lágyabbnak kell lennie. Ha túl híg, liszttel kell sűríteni, ha túl sűrű, pár korty tejjel lehet lazítani. Ha megfelelő az állag belekeverem a fagyos gyümölcsöket, ki mennyit szeretne bele, de szerintem jó gyümölcsösen az igazi
A muffin tepsit kibélelem papírral, majd egy-egy evőkanállal teszek a mélyedésekbe. Ha marad még tészta, vagy eloszlatom a többin, vagy kisütöm őket egy következő körben, attól függ, hogy tartja kedvem, vagy hogy engedi az időm.
180 fokon, légkeverésesre kapcsolva nagyjából 25 perc alatt megsülnek. Onnan látni, hogy jó, hogy elkezd egészségesen pirulni a teteje.
A málnahabhoz a hűtőhideg tejszínt (vagy egy éjszakát legyen hűtőben, vagy kis ideig mélyhűtőben) alacsony (!) fokozaton kemény habbá verem. Hozzáadom a porcukrot, majd felváltva, pici adagokban hozzáverem a málnaszörpöt és a habfixálót. Érdemes közben kóstolgatni, hogy mennyire szeretnénk málnásan, édesen stb. Nekem nem színezte meg eléggé a szörp, ezért adtam hozzá pár csepp piros ételfestéket, így szép rózsaszín árnyalatot kapott. Csillagcsőrű habzsákba raktam a habot, majd kintről befelé spirál alakban rányomtam a sütikre. Fél óra alatt elkészült!

Voilá!



 Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése