2012. április 11., szerda

Kapod amit látsz? - Színes blézer az ebayről

Igen, tegnap megérkezett, öröm és bódottá, háromszoros hurrá és juppijé! Végre enyém a kék blézer! (Drágaszág...) 
Volt ugyebár az a bizonyos színes blézeres ajánló, ami mostanáig is a legolvasottabb poszt a blogon és az a bejegyzés, amire a legtöbben rákerestetek. Miután megírtam, úgy döntöttem, hogy rendelek is nyomban ajánlott linkről, mert nagyon megtetszett a képek alapján, s a mérettáblázat áttanulmányozása után végül -kissé bizonytalanul, de -egy S-es méretű kék darab mellett döntöttem. 
Többen is kértétek, készítsek róla beszámolót ha végre magaménak tudhatom, hogy olyanok-e a méretei, mint amelyeket a terméklapon megadtak, élőben is megfelel-e a képen látottaknak, stb. Jelentem, ma eljött a fennkölt pillanat, a blézer a kezeim között, mérőszalag, fényképezőgép bekészítve, most mindenre fény derül!


Fontosnak tartom elmondani, hogy most rendeltem életemben először ruhaneműt az internetről, szóval extrán izgultam, mert igazán nem volt még elképzelésem sem arról, hogy mire számíthatok. Március 19.-én adtam le a rendelésem. Március 30.-án aztán kaptam ebayen egy üzenetet a termékkel kapcsolatban, méghozzá francia nyelven. Nyugodtan írhatták volna kínaiul is, mert azt pont annyira jól beszélem, mint a franciát. Ezen a ponton kicsit megijedtem, mert előttem volt egy levél a blézerről amit  remegő kézzel rendeltem meg, én pedig egyetlen árva szót sem értettem belőle. Mi van, ha azt írják, hogy az a méret és szín épp nincs raktáron, válasszak egy másikat? Vagy csak egy visszaigazolás, amire nem kell válaszolni? Végül a régi, latin órákon rám ragadt tudás mentett meg, mert másodszor végigfutva a levélen,annyit mégis megértettem, hogy 10 napja adták fel és hogy 18-25 nap míg megérkezik. Végül 21 nap telt el, míg végül a számlák  és a prospektusok között a blézer is ott várt rám a postaládában, nagy, zacskószerű borítékban, azon belül is még egyszer becsomagolva.


Alig bírtam megvárni, hogy ajtón belülre érjek, már téptem is szét a papírt.
Az első dolog, ami megragadta a tekintetem, az egy árcímke volt, melyen a legnagyobb döbbenetemre az állt, hogy ez a ruhadarab nem kevesebb, mint 80 euróba kerül. (Ezen kívül rajta van a mérete, a vonalkódja, minden ami kell egy ilyenre.) Én valószínűleg kiröhögtem volna azt, aki nekem ezt 24 000 forintért akarja eladni, de gondolom külföldön ez reális ár egy blézerért. Persze simán lehet, hogy az egész csak egy reklámfogás, bár úgy nincs semmi értelme, hogy az ember csak akkor látja, mikor már úgyis megvette. Mindegy, a lényeg, hogy nem ennyibe került :)


Az árcímke átvizslatása után széthajtottam a blézert, és nekiálltam a tüzetes átvizsgálásnak.
Itt van két vállfás kép, az első a vakus verzió, a másik vaku nélkül készült.

Kicsit gyűrött szegény, de ez csak azért van, mert hetek óta egy zacskóba hajtogatva utazott át a fél világon, egyébként maga a blézer egyáltalán nem gyűrődős. Az anyagának van egy icipici fénye, de épp csak annyi, amennyi kell, az színe pedig maga a tökéletes kobalt kék, ami bár vonzza a tekinteteket, mégsem hivalkodik.
Nem kifejezetten blézeres anyaga van, de ezt csak akkor lehet észrevenni, ha megfogjuk, látványra abszolút nem különbözik a többitől. A varrásai egyébként szépek, nincs elszabva, sehol egy lógó cérnaszál, szóval én abszolút elégedett vagyok a minőségével. A vállánál található egy enyhe belső merevítés, ez nagyon szép tartást ad neki.


És akkor jöjjön, ami a legnagyobb kérdőjel volt vele kapcsolatban: a méret.
Kar, váll:
Szinte biztos voltam benne, hogy rövid lesz az ujja, mert a kis méretű ruhadarabokat valahogy mindig alacsony emberekre tervezik. A H&M-ből van egy 34-es blézerem, ami mindenhol tökéletesen passzol, az ujja viszont a csuklómig még távcsővel sem lát el. De láss csodát, minden várakozásom ellenére ennek a blézernek tökéletesen hosszú lett az ujja! Nem csak a hossza, az átmérője is pont jó: szépen rásimul a karomra, sehol nem bő, ugyanakkor nem is szorít. Vállban is tökéletesen fekszik, egyszerűen nem tudok belekötni, na.
Mell:
Nekem a felsőruházatoknál a mellbőséggel szoktak gondjaim lenni, mert alkatomhoz képest elég látványos mellmérettel lettem megáldva megátkozva. Ennél a blézernél szerencsére nem akadt ezzel sem gond, ugyanis egyetlenegy gombja van, az is a derekán, így nem kell aggódni, hogy netalántán nem férünk bele mellesleg.
Derék:
Na ez az egyetlen pont, amivel picit hadilábon álltam, ugyanis ilyen szempontból szélesnek bizonyult ez a kék szépség. Nekem amúgy általában  minden bő szokott lenni derékban, de ezúttal úgy gondolom, hogy ez minden S-es méretű lánynak nagy lenne. Több 36-os felsőrészem is van, de azok klappolnak ilyen szempontból. Ez a derék szerintem simán elmegy M-esnek, sőt. Először egy kicsit elkámpicsorodtam emiatt, hogy remek, vihetem varrónőhőz, de aztán rájöttem, hogy elég arrébb varrni azt az egy magányos kis gombot, és voilá, máris jó lett.
Hossz:
Nekem abszolút megfelel, féltem, hogy rövid lesz, de ebben is szerencsém van. Nem olyan hosszú, mint a terméklap képein látható modelleken, de nem sok híja van. (Nem számítottam erre sem, az ember elég hamar lemond a dereka alá érő felsőrészek öröméről, ha elér egy bizonyos magasságot. Sajnos.)

Hogy a fenti szubjektív blablát tényekre fordítsam, most következik a terméklapon megadott méretek és a saját méréseim összehasonlítása! (Nem biztos, hogy az én számaim a jók, szerintem ahányan mérik, annyiféle eredmény születik.)

Terméklapos adatok:
Kar: 61cm
Váll: 38 cm
Mell: 90 cm
Derék: 78
Hossz: 59

Saját adatok:
Kar: 64 cm, a váll varrásától, a külső élen mértem
Váll: 40 cm
Mell: mivel ott nem kell összeérnie, nem is mértem, szerintem jó mindenkire, de ha valaki szeretné, lemérem
Derék: 41 cm-t mértem elöl, szóval összesen 82 cm. Mondtam, hogy ez sok lesz :(
Hossz: 60 cm

A végére pedig jöjjön még pár kép:



Összességében nagyon elégedett vagyok, a minősége pont olyan, mint amilyenre számítottam, a színe ugyanaz, mint a képeken, a méretei pedig azt a pici derék-gondot leszámítva nekem pont tökéletesek. Én azt tanácsolom, hogy aki rendelni szeretne, az semmiképp ne a betűjelet nézze, hanem a centimétereket. Elvégre a betűjel boltonként változik, nekem az XS-től az L-ig mindenféle méret van a szekrényemben. Hasonlítsátok össze egy meglevő blézeretekkel az centiben megadott adatokat, úgy lesz igazán jó a választás!

Ha bármit nem mondtam el, kérdezzetek bátran! :)

14 megjegyzés:

  1. képet felvéve, képet felvéve!:)

    VálaszTörlés
  2. Én is megnézném még rajtad is.:)

    VálaszTörlés
  3. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  4. De jó ez a poszt, már vártam nagyon :) És ahogy előttem is írták, esetleg nem csinálsz egy képet felvéve is? :) Én nagyon kíváncsi lennék rá :)

    VálaszTörlés
  5. Én a narancsot rendeltem meg az ajánlód után és nekem ma jött meg :)) Nekem a mérettáblázat alapján M-es kellett, habár általában minden zakóból L-es vagy 38-40-es kell, de a táblázatban túl nagy volt a két méret között a különbség. Színre nem erős narancs, hanem barackos, kellemes pasztell. Nekem sajnos hátban és a bicepszem felett kicsit feszül, ha úgy mozgok benne, így a béléséből ki kell engedtetnem, mert maga az anyag elasztikus csak a bélést szabták szerintem kicsit szűkre. De összességében korrekt, szép ruharab, ja és nekem nem olyan címke volt benne, mint a tiédben!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, hogy megírtad a saját tapasztalatodat! :)
      Sajnálom, hogy méretben nem lett tökéletes, annak viszont örülök, hogy te is normális minőségűnek találtad ezt a blézert. Összességében remélem nem bántad meg, hogy megrendelted :)A színmeghatározásoddal igazán felkeltetted az érdeklődésem, ugyanis az erős narancs blézer hidegen hagy, viszont a barack már lehet, hogy érdekel... jaj szegény pénztárcámnak :)

      Törlés
    2. Én köszönöm, hogy írsz ezekről, mert magamtól nem lenne időm és energiám ezeket kikeresni :-) A színe ahhoz hasonló, ami a próbafülkés fotón van a lányon, olyan pasztell narancsos barack :-) ezt jól meghatároztam.... Szóval mégegyszer köszönöm Neked!

      Törlés
  6. Jaj lányok, a felvéve fotókat igyekeztem elkerülni... De úgy tűnik nem úszom meg, majd kitalálok valamit :)
    Amúgy pont olyan, mint a terméklapos próbababán:

    http://www.ebay.com/itm/200639165144?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649

    vagy mint itt a hölgyeken:

    http://www.ebay.com/itm/Candy-Color-Womens-One-Button-Lapel-Casual-Suits-Blazer-Jacket-Outerwear-Coats-/260995098007?pt=US_CSA_WC_Outerwear&var=&hash=item3cc4852597

    VálaszTörlés
  7. engem is rajtad érdekelne, mert ezek a photoshoppolt, egyforma képek semmit nem mondanak nekem. szóval ne szégyenlősködj, elő a képpel!=)

    VálaszTörlés
  8. :DDD Drágaszág áthúzva istenem :DDD
    egyébként szép színe van, én nem rendelek ugyan különböző okok miatt, de engem is érdekelne, hogy néz ki rajtad :))

    VálaszTörlés
  9. Szép:) Nekem is ugyanez a bajom a blézerekkel mindig, mint neked, hogy derékban nagy mellben meg szűk. Nagyon nehezen találok blézert pedig imádom őket...Szerintem ezt kihagyom, mert amilyen szín nekem kéne olyan nincs, de azért felvéve is megnézném!

    VálaszTörlés
  10. Ez az árcetli véletlenül nem ugyanaz, mint amit a Bershkában meg a Zarában raktak régebben a ruhákra? (mostanában nem nagyon jártam arrafelé)

    --
    Arwen

    VálaszTörlés
  11. Én is rendeltem az ajánlásod után 3 színben, meg is kaptam őket. Elégedett vagyok velük,bár először úgy éreztem, hogy lehetne bővebb. De, próbáltam boltban is blézereket, és ott is, a passzentosat ajánlották. Az jó anyag, kellemes viselet.

    VálaszTörlés
  12. Én is rendeltem, narancssárgát. Szép a színe, jó a méret is, de a karja kicsit szűkre sikerült.

    VálaszTörlés