2012. március 1., csütörtök

DIY menta körömlakk

Avagy készíts magadnak saját menta lakkot!

Na nem körömlakkot kotyvasztunk, csak színeket keverünk. 
Aki rá van kattanva a tavasz legmenőbb árnyalatára, vagy megunta néhány régi lakkját és szívesen újjávarázsolná őket, hogy a tavasz színeiben pompázzanak, az olvasson tovább!


Nekem menta lakk kell. Ezzel a gondolattal a fejemben jártam körbe a drogériákat, de nem leltem megfelelő árnyalatot. A legtöbb túl sötétnek találtatott, ami pedig elég világosnak tűnt, az inkább halványkék volt. (Nem összekeverni a mentát a babakékkel, irgumburgum!) Végül szokás szerint az Essence pultnál ragadtam le, és két szín között vaciláltam: "you belong to me", vagy "viva la green". (Mindkét lakkot meg tudjátok nézni a Bikira Blogon.) Pont a fent említett gondjaim voltak mindkét színnel, előbbi - bár elég világos- határozottan kék, utóbbi, -bár zöldes- egyértelműen túl sötét. Végül a 'viva la green" landolt a kosaramban, "mindegy, jó lesz az" felkiáltással.
Nem lett jó.
Felkentem, és bár szépnek szép volt, közel sem menta. Elkezdtem hát kutakodni, hogyan lehet körömlakkot világosítani. Találtam egy racionálisnak tűnő tippet, mely szerint pár csepp fehéret kell hozzáadni.
Egye fene, próbáljuk ki, ezt a lakkot már úgy sem használnám eredeti színében.

Az ölet jónak találtatott, kis módosítással: SOK csepp fehéret kell hozzáadni. Én három árnyalatot kevertem ki, le is írom, hogyan.

Menta lakk házilag

Hozzávalók:
1 db Essenc lakk, 'viva la green' árnyalatban
1 db fehér színű lakk (lehetőleg szintén az Essence családból, elvégre minden márka lakkja más összetevőket tartalmaz más arányokban)
1 üres körömlakkos üveg, ha három árnyalatot szeretnénk (ha elég kettő is, erre nem lesz szükség)

1. Kimostam egy körömlakkos üveget,a miben már alig volt egy kis besűrűsödött lakk, majd átöntöttem bele a viva la greenből. (Ha két árnyalatot készítünk, akkor csak szimplán kiöntünk a kukába, vagy a lefolyóba belőle egy kicsit.)
2. Ugyanezt megtettem a fehér lakkal, nagyjából ugyanazzal a mennyiséggel. Ezt összekeverve már el is készült az 1:1 arányú, közepes menta árnyalat.
3. Az üvegben maradt zöldhöz öntöttem a fehér lakkból, elkevertem az ecsettel, amennyire tudtam, és ráztam, görgettem a kezeim között, hogy elkeveredjen. Alig látszott a világosodás, ezért párszor még megismételtem ezt a lépést. (Hogy észrevegyük az árnyalatnyi különbségeket, minden újabb fehér adag előtt kenjünk egy picit a lakkból a körmünkre, vagy valami más felületre. Ahogy felsorakoznak egymás mellett a minták, mindig látni fogjuk, mennyit világosodott eredeti állapotához képest.)
4. Mikor már alig akart beleférni az üvegbe a keverék, öntöttem belőle a fehér lakkba. Ezt szintén többször megismételtem.
5. Addig öntögettem egymásba a két lakkot, míg meg nem kaptam a nekem megfelelő világos és sötét menta verziót is.

Itt épp próbálgatom a körmeimen
Ennyi az egész! Nem kell félni, kutyuljatok bátran, hogy a nektek tökéletes menta lakkot tudjátok megalkotni! Nekem egyből három is lett, és ehhez csak egy háromszázötven forintos lakk és fél óra kellett!

Természetesen más színekkel is lehet játszani! Pirosból rózsaszín, vagy feketével bordó készülhet, az őszi sötétkék lakk segítségével pasztellkékes árnyaltokat készíthettek, okkerrel könnyen halványsárgát csinálhattok! A lehetőségek száma végtelen, bízzátok magatok a fantáziátokra, három dologra kell csak figyelni:

1. Egyező márka
Lehetőleg azonos márkájú fehér/fekete lakkal világosítsátok/sötétítsétek a már meglevő színeiteket. Lehet, hogy működik mással is, de én úgy még nem mertem kipróbálni, hiszen két különböző állag lehet, hogy nem szeretné egymást.
2. Fehér lakkból sok kell, színesből kevés
A fehér lakkhoz csak pár csepp színes lakk kell, hogy egy pasztell árnyalatú lakk legyen belőle, az erős színekhez azonban több fehér lakk, hogy világosítson rajtuk. Nagyon sötét lakkot nem érdemes pasztellre világosítani, ha ilyen halvány színekre vágyunk, inkább egy fehér lakk legyen az alap, ahhoz adjunk színt.
3. Óvatosan a feketével!
Ha sötétítünk, csínján a feketével, minimális mennyiség maximális sötétítést eredményez.

Régi, vagy megunt lakkjaid renoválása megkíméli a pénztárcádat, és olyan árnyaltokkal lehetsz gazdagabb, melyek a boltokban nem kaphatóak!

Remélem sikerült jó ötletet adnom! Hajrá lányok! :)

5 megjegyzés:

  1. tavaly ugyanezt csináltam, nekem már akkor is fájt a fogam egy szupi mentára. a szaga kicsit büdi lett, de még mindig müködik.=)

    VálaszTörlés
  2. Nem találtam fehér Essence lakkot, így megvettem a "viva la green"-t és a "you belong to me"-t is.
    Nem tudom, hova fogom kikeverni az igazi mentát, mert mindkettő tetszik:).

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nézted a francia manikűrhöz való Essence lakkok között is? Elvileg ott lennie kéne...

      Törlés
    2. Nem néztem:).
      De úgy voltam vele, hogy pont a leírt két árnyalat között helyezkedik el a vágyott menta. Azóta láttam, hogy új kollekcióban már van fehér a colour&go lakkok között is.
      Egyébként közben megvettem a show your feet széria "iced mint frappé"-ját. Rossmannban láttam a lábas dolgoknál 595-ért, azt sajnáltam rá, miután már betáraztam, de Müllerben véletlenül belefutottam leértékelve 295-ért. Így már nem hagyhattam ott..:P

      Törlés
  3. Szia! Ezt az üvegkimosást egy kicsit tudnád részletezni? Ezen a menta-lakk gyártáson gondolkodok én is, kipróbáltam fogvájóval piciben kikeverni egy átlátszó lapon, és egy már nem kapható zöldből (essence coloru&go trust in fashion) meg fehérből (essence XXXL shine perfectly true) egész jó kis árnyalat sikeredett. Úgy terveztem, hogy vagy cseppentek pár zöldet a fehér lakkba (mer viszonylag elég sötét ez a zöld), de rájöttem, hogy van ezeréves essence fedőlakkom, ami már nem úgy teljesít, ahogy kéne, ezért feláldoznám a maradékát erre a projektre. Gondolom, körömlakklemosóval mostad ki az üveget, amiben aztán kevertél (ha mégsem, akkor bocs a tévedésért :) ), ebből kb. mennyit kell rászánni az üveg kimosására?

    VálaszTörlés