2012. március 29., csütörtök

DIY - Fordított francia manikűr

Kicsit túlzás a do it yourself kifejezés a címben, ugyanis semmi nagy trükköt nem fogok elárulni. Tulajdonképpen csak egy szimpla dokumentáció, de hátha segít valakinek! Mivel többen is kérdeztétek, hogy hogyan készült a mostani körmöm, gondoltam leírom nektek, ugyanis nem a standard, jól bevált módon oldottam meg. Szerintem nem kell hozzá extra kézügyesség, csak két szép körömlakk, meg egy csomag francia manikűrhöz való sablon. Meg persze némi idő a pepecseléshez, de higgyétek el, minden perc megéri!



Szóval a látomás már megvolt, hogy mit szeretnék látni a körmeimen, és a készítés menetéről is rendelkeztem elképzelésekkel. Annyi biztos volt, hogy a sabloncsíkokat fejjel lefelé (a sabloncsíknak nincs feje, tudom) felragasztom a körömágyamtól pár milliméterre, csak a többi részlet volt homályos. Először úgy próbálkoztam, ahogy annó még a gimnáziumban a francia manikűrömet készítettem: felkenek egy alaplakkot, megvárom, míg megszárad, majd felragasztom a sablonokat, ezek segítségével elkészítem a másik lakkal a csíkokat, aztán jöhet az átlátszó fedőlakk. Na ez a módszer ott bukott el, hogy a fekete alaplakkot -bár megszáradt- a sablon ragasztója gyönyörűen felszedte.

Ezután jött a tervmódosítás, hogy előbb elkészítem az arany csíkokat, és a körmeim maradék részét festem csak ki feketével. Bár nehéznek tűnhet a vonal mentén maradni, valójában egyáltalán nem az. Aki festette már ki a körmét egy színnel, annak menni fog, ugyanis ugyanúgy kell tekinteni a már megfestett ívre, mintha az a körömágyunk volna. Elvégre majdnem ugyanaz, csak pár milliméterrel feljebb van. Semmivel sem egyszerűbb egy színnel körömágyon belül maradni, mint ebben az esetben csak az ívig lakkozni! Ráadásul ennek a csíknak lesz egy kis magassága is a körmünk felületéhez képest, szóval még meg is állítja az ecsetet, ha finoman bánunk vele.
Ez a módszer azért is jobb, mint az alaplakkra ráfestős, mert a sablon alá gyakran bekerül a festék, főleg a körmök szélénél - aki készített már francia manikűrt biztos tapasztalta - és ez ilyenkor gyorsan tönkre is teszi az egészet, lehet lemosni úgy ahogy van. Nálam ez azért nem jelentett gondot, mert később úgyis fekete lakk került az íven felülre futó foltokra.

Nos, azt hiszem a lényeget (bár kissé talán ismét körülményesen, de) elmondtam, remélem maradt még közületek valaki, aki kedvet kapott hozzá!

Alább kis képes beszámolót láthattok, csak hogy meggyőződjetek róla, hogy tényleg nem kell agysebész diploma meg átlagon felüli kézügyesség ezekhez a körmökhöz :)



  Én egy púder-menta kombót is el tudok képzelni! Esetleg fekete-fehér, nude-ezüst, tengerészkék-arany... csak a körömlakkjaitok száma szabhat határt a fantáziátoknak!

Hajrá lányok! :)

2 megjegyzés:

  1. de mi a neve az arany catricenek??:D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A neve ott van a notd poszt alatt :) (Catrice - Goldfinger)
      A száma meg ha jól emlékszem 650.

      Törlés