2012. április 13., péntek

Ebay kérdések

Nagyon-nagyon-nagyon sok arra vonatkozó megjegyzést, levelet kérdést kaptam, hogy hogyan kell rendelni az ebayről? Nem is mindenki kérdezett, sokan csak elkeseredve konstatálták, hogy hű, milyen jó dolgokat lehetne venni, de ők nem értenek hozzá, az ebay bonyolult, angol nyelvű, átláthatatlan, meg amúgy is, már több embert is felfalt élve. Regisztrálni kell azon a Payizén, nem jön meg az áru, nem olyan, mint vártam és amúgy is, a vatera legalább magyar nyelvű. 
Arra gondoltam, hogy a félelmek enyhítése végett készítek egy bejegyzést néhány általános témákat érintő kérdésből és válaszból, tapasztalatból, tippből. Mi történik, ha nem érkezik meg, amit rendeltünk? Mi az a PayPal? Milyen értékelést adjunk? Hogyan kereshetünk a termékek között a leghatékonyabban? Szóval ez nem egy hogyan-kell-rendelni bejegyzés, csak pár hasznos apróság, személyes tapasztalat.



 1.
"Volt már olyan, hogy nem érkezett meg valami amit rendeltél? mert most ebben a helyzetben vagyok, hogy 17-én volt 1 hónapja, hogy rendeltem, és még nem érkezett meg:( Ilyenkor mi a teendő? elvileg a paypal visszautalja a pénzt, vagy írni kéne az eladónak? Tök mérges vagyok, mert még soha nem volt ilyen:( "

"Volt már, hogy nem érkezett meg, de olyan is volt, hogy két hónapot vártam rá. Nem lehet tudni... ilyenkor a rendeléstől számított 45 napon belül (a rendelt termékeidhez ha belépsz ott van alul egy pici dátum, hogy melyiknél meddig) fel kell venni a kapcsolatot az ebay ügyfélszolgálatával. Először azonban az eladónak kell írni, én úgy a 42., 43. napon szoktam, hogy legyen még 2-3 napja válaszolni, mielőtt felveszem a kapcsolatot az ebay ügyfélszolgálatával. (A honkongiak/kínaiak ilyenkor engem kérni szoktak, hogy várjak még egy/két hetet, és ha nem jön meg addig se, írjak, hogy visszatérítést kérek, vagy küldjék el újra. Nekik amúgy ha két hónap után írtam, akkor sem szívattak meg, hogy bocs, 45 nap volt a határidő. A kínai, honkongi eladókkal nekem az a tapasztalatom, hogy mind körülugrál, bármi bajod van, azonnal orvosolják, és könyörögnek, hogy adj pozitív értékelést. Akkor is, ha két hónap után szólsz, akkor is, ha csak egy egydolláros gyűrűt vettél tőlük, rendelkezésedre állnak, és mindent megtesznek az elégedettséged érdekében.)Én az usával szívok mindig, eddig két dolgot rendeltem, egyik sem jött meg. Az egyiknél 45 nap után szóltam csak az eladónak, aki körülbelül annyit reagált erre, hogy lejárt a reklamációs határidő, nyasgem. A másiknál már okosabb voltam, írtam az eladónak a 40. napnál, nem válaszolt, úgyhogy nyitottam az ügynek egy aktát. Innentől az ebay már látja a levelezésedet az eladóval, egy hetet ad, hogy megoldjátok egymás között, ha nem sikerül, akkor egy hét után az ebay dönt. Mivel nekem abban a hétben sem válaszolt az eladó, az ebay azonnal visszafizette a termék árát és a szállítási költséget is."


2.
"Köszi szépen sokat segítettél. Ezek szerint első lépésként írjak az eladónak, hogy wtf, oldjuk meg. De gondolom csak annyit ír vissza, hogy ok, várjak még pár napot? Erre meg írjam vissza, hogy ok?:D És akkor ettől függetlenül, elindíthatom a reklamációt az ebay-nél? (pont most kerestem meg, hogy hol kell:D) És ha mondjuk nem érkezik meg a termék, vagy későn, ettől függetlenül pozitívat adsz nekik? Bocsi hogy ennyit kérdezek, de hiába nem rendeltem sok dolgot, sok pénzért, de azért jó lenne mégis visszakapni."

"Hogy az eladó mit ír vissza, azt nem tudom. Vagy azt, hogy várj, vagy egyből visszatérítést ajánl. Mindenesetre írj neki, egy napon belül válaszolni szoktak. A reklamációt is érdemes majd elindítani, de szerintem azzal várhatsz az utolsó (44.-45.)napokig, addig még meg is jöhet. Én attól még, hogy későn érkezik meg a termék, pozitívat adok, mert azt, hogy nyolcvan országon keresztül a postások mit szerencsétlenkednek, arról nem az eladó tehet, a szállítást ő sajnos nem tudja kontroll alatt tartani. (Ingyen szállításnál legalábbis.) Ha nem jön meg, attól függ, mit adok, hogy hogyan kezelte az esetet. Ha kedves, és egyből visszatérít, akkor pozitívat adok azzal a szöveggel, hogy "Great customer service!". (Én amúgy biztos vagyok benne, hogy a cuccaimat amik nem jöttek meg, a Magyar Posta Zrt. nyúlta le, ezek az ázsiai emberkék annyit dolgoznak és annyit küzdenek egy kicsi pénzért is, olyan kedvesek és úgy lesik, hogy elégedett vagy-e, hogy kizárt dolog, hogy ők nem adják postára, szóval én nem őket büntetem.) Az amcsi, aki azt mondta, hogy reklamációs idő után szóltam, semlegeset kapott, mert -bár fájdalmas - de teljesen igaza van, ezzel nem tudok vitatkozni. Azt írtam, hogy sosem jött meg a csomag és nem ajánlott visszatérítést, de az én hibám, mert nem szóltam időben. Amelyik nem jött meg, és nem is válaszolt, természetesen akkora negatívat kapott, mint a ház."


3.
"Még február közepén rendeltem 1-2 ékszert, de még a mai napig sem érkeztek meg. (Pont ma írtam az eladónak.) Nem értem, hogy mi lehet a gond. Az is eszembe jutott, hogy mivel semmilyen csomag azonosítóm sincs és a szállítás is ingyenes volt, hogy az nem lehet, hogy a postán "lenyúlják" ? (Sajnos volt már ilyen tapasztalatom.)
Szerinted hogyan lehet ezt a problémát kiküszöbölni? Addig nem is merek drágább dolgot venni, amíg nem biztos, hogy tényleg megkapom."

"Azt kiküszöbölni, hogy lenyúlják a cuccaidat, szerintem nem igazán lehet :(
Legalábbis ingyen szállításnál kizárt dolog, ez a mód magában hordozza a rizikót. Ha nem szeretnél fizetni a postázásért, ezt a kockázatot sajnos vállalni kell.
Ha február közepén rendelted őket, akkor egyébként nem biztos, hogy minden veszve van, nekem több dolog is két hónap elteltével érkezett meg.
De elméletileg azon nem veszíthetsz, ha nem jön meg, mert mindenképpen visszatérítik az árat, vagy az eladó, vagy az ebay, szóval szerintem ha valami nagyon megtetszik, ne félj a rendeléstől!"


 4.
"Írtad, hogy szoktál e-bay-en vásárolni, és szeretnék egy kis segítséget kérni. PayPal a fizetési mód, amit elfogadnak, és nem vagyok teljesen tisztában vele, hogy mi is ez pontosan, vagy hogyan tudok így fizetni.Tudnál nekem ebben segíteni? :)"

"Hűha, jót kérdeztél! A Paypal az egy online pénzküldési rendszer. Tulajdonképpen kétféleképpen használhatod: az egyik mód az, hogy feltöltesz rá bizonyos összeget, és utána azt tudod levásárolni. Ez a mód remek, ha nem akarod, hogy a bankszámlád korlátlanul rendelkezésedre álljon, így nem tudod adott esetben túlköltekezni magad. Eldöntöd, hogy mi az a keret, amit mondjuk egy hónapban ékszerre/táskára/egyebekre el akarsz költeni, és ezzel a feltöltéses módszerrel így az általad meghatározott kereteken belül maradsz. Természetesen bármikor tölthetsz rá pénzt, ahányszor csak szeretnél.

A másik pódszer, hogy a PayPal fiókodat összekötöd a banszámláddal. Ilyenkor ha vásárolsz ebayen, egyből a bankszámládról veszi le az összeget a PayPal. Így viszont nem vagy keretekhez kötve, nem kell a feltöltésekkel foglalkozni. (Nekem ilyen van, de eleinte nagyon megsínylette a pénztárcám.)
Hogy melyik módon akarod használni, azt a regisztrációkor fogod majd kiválasztani. Mindenképpen szükséged lesz olyan bankkártyára, amivel lehet interneten is fizetni. (Visa, Mastercard, stb.) Ennek a kárytának a segítségével tudsz majd regisztrálni, hiszen ezen keresztül fog a PayPal hozzáférni a számládhoz, akár feltölteni szeretnéd onnan, akár egyből onnan fogsz majd fizetni.

A regisztráció átfutása néhány nap lesz majd, a PayPal  ugyanis le fog venni 400 forintot a számládról, hogy tesztelje, össze tudja-e kötni magát a bankkártyáddal. Ez a 400 forint nem fog majd elveszni, csak átkerül a PayPal számládra és onnan bármikor levásárolhatod.
(Nem olyan bonyolult ám, mint ahogy hangzik :)

Regisztrálni egyébként az interneten tudsz. A PayPal egy nagyon biztonságos rendszer, pont azért jött létre, hogy az eladók, kereskedők ne tudják meg a bankszámlád adatait, így visszaélni se tudjanak vele. Ha veszel valamit, mindig a PayPal fizet nekik a te pénzeddel, és így az adataid biztonságban lesznek.
Ha már van PayPalod, minden vásárlás annyi lesz csak, hogy rákattintasz a megvételre, utána pedig kattinthatsz is egyből a fizetésre, ha akarsz. Olyankor a PayPal oldalára dob az ebay, te belépsz a felhasználóneveddel és a jelszavaddal, és két kattintással már fizettél is.
Ennyi :) "

5.
"Szia! :) Olvastam, hogy az ebayes vásárláshoz Pay Pal szükséges. Hol lehet ilyen fiókot csinálni? Csak angol nyelven lehet regisztrálni? :S "

Itt tudsz regisztrálni, minden magyarul van :)
https://www.paypal-europe.com/magyar/


6.
"Én ebayről nem mertem még semmit rendelni, mert sokszor magyarul is problémás egy vevővel, vagy eladóval leegyeztetni a mikénteket, és hogyanokat, nemhogy idegen nyelven. 
Az én érzékem a vaterához fejlődött ki, ott megy a dolog; így a színes blézer dolgot onnan oldottam meg..."

"Én is sokat vateráztam, teszveszeztem, adtam el és vásároltam is. Igen, a koncepciója alapvetően ugyanaz, mint az ebaynek, de én az ebayt mégis máshogy használom. Nálam úgy funkciónál, mint egy webshop, én nem magánszemélyektől vásárolok, hanem gyáraktól, cégektől. Tudom, hogy vaterán meg kell beszélni az eladóval, hogy hova küldje, miben küldje, ajánlva, elsőbbséggel, stb... Ebayen viszont ez egyetlen kommunikáció, ami folytatok, az egy véleményhagyás, miután megkaptam a terméket. Csak rákattintok, hogy megveszem, még egy kattintással fizetek és kész. Az eladó a Paypal adataimból tudja a címet és már küldi is. A végén odaírom értékelésnek angolul, hogy "tök jó eladó, köszi." A véleményhagyásig semmi kommunikáció nem történik!
Szóval én nem magánszemélyektől vásárolok ebayen, ahogy azt vaterán csináltam, így semmi macera nincs. Az angoltudásomra csak akkor volt szükség, mikor valami nem érkezett meg, de ez abszolút nem jellemző.
Szóval ne félj az ebaytől :)"


+1
Egy másik blogon van még egy nagyon jól összeszedett bejegyzés ilyen témában, ami különös részletességgel és képekkel (!) megspékelve tér ki arra kérdésre, hogy hogyan kereshetünk rá megfelelő beállításokkal a termékekre. Ezen kívül is rengeteg hasznos infót tartalmaz ebay ügyben, szóval érdemes elolvasni, remek írás! Itt találjátok meg!


Remélem, kicsit tudtam segíteni! :)

14 megjegyzés:

  1. A feltöltött kép (annak is az utolsó betűje) remek párhuzamban áll az első bekezdéssel! :D

    VálaszTörlés
  2. én úgy jártam, hogy licitáltam 2 pendrivere (32gb), két különböző eladónál, és megis nyertem. de egy pendrive se jött meg. az egyik eladó valahogy eltűnt ebayről, meg a vásárlásaim közül is. a másik meg nem volt hajlandó visszaírni egy emailre se. most az egyik benne van már az archív cuccok között. menthető még szerinted a dolog??? :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Eltűnt az eladó? Te jó ég, az meg hogy lehet? Szerintem mindkét esettel kapcsolatban írnod kellene az ebaynek! Persze csak akkor, ha nem telt még le a bűvös 45 nap, mert azon túl már nincsen reklamáció. Máskor ha vásárolsz és ilyen gond van, hogy nem ír vissza az eladó, vagy eltűnik, mindenképp fordulj az ügyfélszolgálathoz 45 napon belül, segíteni fognak!

      Törlés
    2. sajnos már lejárt, mindig vártam hogy visszaír, de semmi. karácsony körül volt és elég elfoglalt voltam.. hát kb. 8000huf veszett oda. de legalább tanultam belőle és odafigyelek a napokra :)

      Törlés
  3. Szia!
    Annyira jó dolgokat látok és jó árban, úgyhogy én is kedvet kaptam, h így vásároljak :)
    Ehhez a PayPal fizetési módszerhez lenne egy kérdésem, mégpedig ahhoz, amikor én töltöm oda a pénzt és azt használon a vásárlásra.. Ilyenkor hogyan kell oda feltölteni??? Azért érdekelne ez a mód, mert a lehető legkevesebb adatot szeretném magamról megadni, és a bankszámlámat pedig nem akarom közvetlen kitenni ennek h onnan vegyék le folyton a pénzt.. köszi :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A feltöltéshez át kell utalni az összeget a PayPalnak. Miután belépsz a PP fiókodba, fent találsz egy "Top up" menüpontot, ahol megtalálod a nevet és a számlaszámot, amire utalni kell. Pár nap alatt megérkezik hozzájuk a pénz :)

      Törlés
  4. Elég negatív az US-es statisztikád. :(
    Kicsit javítanék rajta, én gyűrűt rendeltem onnan, és nagyon elégedett vagyok.
    A gyűrűk szebbek mint a képen, nagyon jó minőségnek tűnnek, pár hét hordás után még semmi nem látszik rajtuk, és 12 nap alatt megjöttek nagyon körültekintően becsomagolva.
    Én az ázsiai gyűrűmmel jártam rosszul, egyszerűen vállalhatatlanul ronda és igénytelen (mintha elcsúszott volna a sablon öntéskor, iszonyú... ) de mikor írtam, visszaadták az árát, szóval végülis nem buktam rajta, csak kicsit szomorú vagyok miatta.
    Persze tizedakkora tapasztalatom sincs mint neked szerintem, csak gondoltam legyen ilyen vélemény is. :)

    --
    Arwen

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, hogy megosztottad velünk a tapasztalataidat! :)
      A US mérlegem pedig remélem, hogy lesz még jobb, ez még csak két vásárlás! Nem vagyok olyan könnyen eltántorítható :)

      Törlés
  5. szia!
    bocsi hogy ide írok, de nem tudom hol máshol kaphatnák választ a kérdésemre.
    pay pallel van problémám. átutaltam a pénzt, de véletlenül lehagytam a transfer id-t a megjegyzés részből. ez 4 napja volt, még mindig nem kaptam meg a pénzt. mi ilyenkor a teendő?
    köszi előre is a segítséget :)

    VálaszTörlés
  6. Szia! Nálam egy kicsit nagyon komplikált a dolog. A lényeg annyi, hogy több emberen keresztül ment a rendelés, már vagy három hónapja várunk a csomagra többször beszéltünk elviekben (legalább is a többi ember ezt mondta) a céggel. Angliából jönne a csaptelep ami 20.000 Ft-ba került szállítással együtt. Azt mondják megakadt a vámon. Van még esély? vagy buktam mindent? Azt sajnos nem tudom, hogy írtak-e az ebaynek. Ha letelt a 45 nap már nem fognak vele foglalkozni igaz?
    Előre is köszi.
    Üdv. Zsani

    VálaszTörlés
  7. Sziasztok! Látom régi bejegyzés, de hátha valaki olvassa. Segítséget szeretnék kérni. Nekem hétfőn jár le a 45 nap, és még mindig nem kaptam meg a cuccokat. Írtam az eladónak privátot,hogy tud-e valami megoldást, de csak azt írta vissza, hogy légyszi várjak még egy hetet. Persze nem fogok mert akkor kicsúszok a határidőből, most ezt le is írtam neki. 2 dolgot rendeltem egyszerre combined shippinggel ugyanattól az eladótól. Akkor most a Resolution Centerben is külön kell rámennem mind a 2 termékre és külön kell open case-elni, igaz? Egy kicsit meg vagyok zavarodva, először úgy látom az open case-re tudok itt rámenni, ez azt jelenti, hogy az eladóval ismét elkezdhetek üzengetni, de ezt már a paypal is olvashtaja? És akkor ahogy erre rányomok, onnantól kezdve van 20 napunk, hogy ketten lerendezzük? Ezek szerint az open case egyenlő a dispute-tal? Az egyik oldalon csak ezt a szót használják. Igen tudom, sok helyen téma ez, de mivel új vagyok, biztosra akarok menni a dupla rendeléses reklamációmmal. Előre is köszi annak, aki tud segíteni :)

    VálaszTörlés
  8. Szervusztok, talán tudna valaki segíteni: 2018.06.06-án utaltam a magyar bankszámlámról a Pay-Palemen keresztül 159 dollárt egy termék eladójának. Azóta egyfolytában levelezek az eladóval, az Ebay-el, és a PayPallel.A terméket nem kaptam meg, nagy nehezen kiderült, hogy az eladó egy orosz címre küldte????
    E-bay lezárta az ügyet, mondván, ha a PayPalnek írtam, ők már nem foglalkoznak vele. Eladó arra a kérdésre, hogy miért Oroszországba küldte a terméket és miért nem nekem, nem válaszolt. PayPal meg azt írja, hogy eladó elküldte a terméket, és írja ezt az orosz címet. Idáig ilyen nem volt, a rendelésemen és a számlákon is az én címem van, nem pedig Oroszországé???
    Most mit tehetek? Kezdek megbolondulni az örökös levelezéstől, fordítástól, stb. PayPalt kértem, nézze meg a számlámat, láthatják, hogy nem orosz vagyok és a címem sem orosz?
    Segítséget előre is köszönöm
    Ordódi Györgyné

    VálaszTörlés
  9. ...és még valami: írtam postai levelet erre az orosz címre, mivel E-mail címet nem sikerült kapni eladótól, de ez a cím egyáltalán nem válaszolt

    VálaszTörlés