2012. január 21., szombat

Könyvajánló - Natascha kampusch: 3096 nap




 Valószínűleg soha nem vettem volna meg Natascha Kampusch könyvét, ha csak egy újabb fiktív sikerkönyvről lenne szó. De a tudat, hogy a lány hosszú fogságának elképesztő története igaz, hihetetlen izgalomba hozott. Egy esős tavaszi estén vettem meg a könyvet, és már hazafelé sétálva nem bírtam ki, hogy ne olvassak bele. Rosszul tettem, mert annyira beszippantott, hogy az ázó lapok ellenére sem bírtam becsukni. Mikor hazaértem, a másnapi vizsgára való tanuláshoz szánt könyveket nemes egyszerűséggel lesöpörtem az ágyról, és teljes extázisban átadtam magam ennek a hihetetlen történetnek.


 Az tíz éves osztrák kislányt 1998-ban rabolta el az akkor 35 éves Wolfgang Priklopil, s Bécs melletti házának pincebörtönében tartotta nyolc és fél éven keresztül. 2006-ban a lány szökésének híre futótűzként terjedt a világban, s már akkor kérdések tömkelege kavargott a fejemben: vajon mi történhetett abban a sok évben? Hogyan tanult meg az a kicsi lány annak a beteg férfinak a világában élni? Milyen fájdalmas, kisiklott múlt tette az elrablót azzá, aki volt?

Szabadulása után négy évvel Natascha Kampusch megírta 3096 napig tartó poklának igaz történetét. Mondatai mögött tisztán kivehetőek a könyv írásához segítségül hívott szakemberek szavai: pszichológusok diagnózisai és a profi szépírók élethű, szinte megérinthető leírásai. Mégis ettől válik a könyv oly közelivé, hogy szinte elnyel olvasás közben. Hihetetlen történet mely a fikció erejével tart izgalomban, és semmihez nem hasonlítható érzés abban a tudatban falni a lapokat, hogy múlt egy valós darabja tárul fel benne.Oldalról oldalra haladva egyre tisztábban rajzolódik ki az elrabló és az elrabolt személyisége. A férfi egyszerre vadállat és fészekmelegre vágyó magányos férfi , a lány pedig ahogy kisgyerekből nőve érik napról napra nő ki a védtelen áldozat tehetetlenségéből. Kettejük rendkívüli kapcsolatát elképesztő események alakítják, s minél mélyebbre jutunk a könyvben, annál inkább belesüppedünk egy nagyon közeli, furcsa, alternatív valóságba, melyből nem hagy szabadulni a döbbenet, hogy minden, ami benne van tényleg megtörtént.





1 megjegyzés:

  1. Köszi a véleményt, engem is, különösen érdekel a könyv. Csak megerősítettél, hogy el kell olvasnom:)))

    VálaszTörlés