2012. június 4., hétfő

Banános krémtúró

Az édességekkel általában az a gond, hogy inkább rosszat tesznek a szervezettel, mint jót, tápanyagokban szegények, ugyanakkor cukorban és mesterséges anyagokban gazdagok. Szerencsére ez nem mindenre igaz, ami finom és édes!

A banános krémtúróban az a jó, hogy mind a két összetevője hasznos a szervezet számára. A túró az egyik legértékesebb fehérjeforrás, könnyen emészthető, kalciumot és foszfort is tartalmaz - ráadásul alacsony az energiatartalma. A banán - bár kalóriadús - tele van káliummal, magnéziummal és kalciummal, valamint a gyümölcsök közül neki a legmagasabb a B6 vitamin tartalma.

Az elkészítés szuperegyszerű, akik eddig semmilyen édességet nem kotyvasztottak, azoknak is tutira menni fog. Ráadásul két perc alatt kész van!

Hozzávalók:
(2 adaghoz)

25 dkg túró
2(-3) banán
valamilyen édesítő
(ki mit preferál: cukor, édesítőszer, bio-pártiaknak agavé szirup, vagy xilit)

A túróhoz annyit tennék hozzá, hogy a legjobb krémes túróval dolgozni (pl az Auchanban kapható krém-tehéntúró, vagy a Coop sajátmárkás túrója), mert ezek ugyanúgy sovány tehéntúrók, csak nem rögösek, így simább, krémesebb, gusztusosabb krémtúró lesz a végeredmény. Ha csak sima túró van kéznél, az is tökéletesen megteszi, a botmixer megoldja ezt a kérdést, csak nagyon-nagyon apró rögök maradnak benne.


Elkészítés:

Egy müzlistálba beletörteltem a banánokat (én kettőt használtam, de aki banánosabbra szeretné, az tehet bele többet is) botmixerrel pépesítettem őket, majd hozzádobtam a túrót, visszakapcsoltam a botmixert és simára kevertem az egészet. Már így önmagában sincs rossz íze, de én édespárti vagyok, szóval tettem hozzá egy kis xilitet is. Kiraktam két fagyisfohárba, szórtam rá egy kis cukrozatlan kakóport és voilá!

(Nekem pont tökéletes, krémes állaga lett, de ez nyilván függ a banán mennyiségétől és a túró márkájától, minőségétől. Ha nem elég krémes, pici tejföllel (vagy aki fél a kalóriáktól, annak lecsepegtetett natúr joghurttal) lehet segíteni az állagán.)


Nekem csak rögös túróm volt itthon, de az élményből ez nem vett le :)
Jó étvágyat!

2 megjegyzés:

  1. Köszi a tippet, ki fogom próbálni! Banánnal pár perc alatt remek házi fagyi is készíthető, nekem, aki nem vagyok oda különösebben a nyers gyümölcsért, ellenben imádom a fagyit, valódi megváltás a következő recept: nagy tételben veszek epret, cseresznyét, bármilyen gyümölcsöt (jobb híján jó a mirelit piros gyümölcs mix is), megtisztítom, lefagyasztom és 2 adaghoz ebből kb. 25 dekát botmixer segítségével összedolgozok 1 fagyasztott és 1 szobahőmérsékletű banánnal. Az arányok változtathatók, minél több a banán, annál krémesebb lesz. Ha valaki édesebben szereti, a mézet ajánlom. Azonnal fogyasztandó, szerintem újrafagyasztani kockázatos lenne, de mivel 3 perc alatt megvan, mindig lehet frisset csinálni. A hétvégén kipróbáltam a banán + citrom + menta + méz kombinációt, ez is finom lett.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jól néz ki! :) Szerintem én is kipróbálom!

    VálaszTörlés